Întrebări frecvente

General

Agențiile Velvet Travel sunt deschise de Luni – Vineri, în intervalul 10:00-18:00.

Puteți rezerva pachete turistice, cazare, transferuri,  închiriere mașini, închiriere ambarcațiuni, bilete de avion, bilete la diferite evenimente/tren, bilete Formula 1, bilete de intrări în parcurile de distracție, rezervări la restaurante subacvatice, croaziere, pachete charter cu avionul sau cu autocarul, city pass-uri, închiriere avion privat, închiriere insulă privată, safari, închiriere autorulote, vile private, apartamente, rezervări pentru circuite, card gift și orice alte servicii negociate de echipa noastră pentru clienții care aleg să călătorească prin intermediul agenției noastre.

Puteți achita prin transfer bancar sau depunere numerar în conturile agenției noastre. De asemenea, puteți plăti cu cardul sau cash la oricare dintre sediile agenției. Plata pachetelor turistice interne se poate efectua și cu tichete de vacanță.

Asigurări

Riscuri de bază conform tipului de asigurare ales, servicii medicale,  acoperiri opționale doar dacă sunt menționate în poliță.

Suma asigurată se stabilește în funcție de destinația aleasă (Europa/ Întreaga lume inclusiv SUA, Canada și Israel/Întreaga lume fără SUA, Canada și Israel).

În țara menționată la momentul alegerii poliței.

Plătiți anterior datei de începere a perioadei de asigurare.

Începe la ora și data înscrisă în polița de asigurare.

Încetează la ora 24.00 a ultimei zile de valabilitate menționate în poliță sau anterior datei de expirare în momentul în care asiguratul a reintrat pe teritoriul României, oricare din aceste momente se produce primul.

Contractul de asigurare poate înceta: la cererea solicitată de către Asigurat/Contractant, cu notificarea prealabilă, înaintată cu minim 24 de ore înainte de începerea valabilității poliței sau și după această dată, dacă se prezintă dovezi certe că nu s-a efectuat călătoria sau prin reziliere, datorată nerespectării obligațiilor asumate prin contract (de ex.: neplata primei de către Contractant sau schimbarea esențială a împrejurărilor referitoare la risc);

Trebuie să declarați corect, complet și în conformitate cu realitatea toate informațiile referitoare la risc și la împrejurările producerii evenimentului asigurat. Să plătiți anticipat și integral prima de asigurare. Să comunicați producerea evenimentului asigurat către compania de asistență în cel mai scurt timp, anterior prestării serviciilor medicale. Trebuie să comunicați companiei de asistență fiecare fapt care are legătură cu producerea evenimentului. 

Da, sunt și restricții de acoperire pentru: persoane cu vârsta de peste 60 de ani care călătoresc în scop de

lucru sau de studiu; boli cronice/afecțiuni preexistente și consecințele lor, handicap; graviditate pentru sarcini de peste 26 de săptămâni, naștere, avort terapeutic sau tratament pentru afecțiuni neoplazice; boli cu transmitere sexuală și vaccinări de orice fel; operații estetice, de eliminare a defectelor fizice, tratamente stomatologice, condiții speciale în spital; servicii medicale utilizate fără consimțământul prealabil al Asigurătorului prin intermediul companiei de asistență; cetățeni români cu rezidența în străinătate.  In funcție de tipul de poliță se pot adăuga și alte restricții față de cele de mai sus.

Rezervări de croaziere

Croazierele includ atât serviciile de cazare și masă, cât și posibilități de a petrece timpul liber: lecții de dans, servicii spa, excursii, fitness etc. In plus, aveți ocazia de a vizita mai multe destinații într-o singură vacanță. Faceți alegerea unui astfel de sejur în funcție de itinerariu, durată și buget. 

Puteți rezerva un astfel de pachet cu 18-24 de luni înainte de data călătoriei. Dacă rezervați din timp, veți beneficia de tarife promoționale sau servicii suplimentare incluse în tarif, în funcție de oferta liniei de croazieră.

Serviciile de bază incluse în tarif sunt: cazare în tipul de cabină ales, pensiune completă (mic dejun, prânz și cină), apă, ceai, cafea la dozator, acces la anumite facilități ale navei (cu excepția celor  contra cost), acces la spectacolele de divertisment. Sunt linii de croazieră care oferă servicii All Inclusive, care includ și băuturi alcoolice si non-alcoolice (ex. NCL), dar si All inclusive Extins, care, pe lângă băuturi includ și taxa de serviciu a companiei de croazieră și excursii (ex. Celestyal Cruises). De asemenea, Silvearsea oferă pe lângă serviciile all inclusive menționate mai sus și transportul hotel-port-hotel sau decontează o anumită sumă pentru biletele de avion. Tariful de bază al unei croaziere nu include taxa de serviciu a liniei de croazieră, cu exceptia Celestyal Cruises. Pentru croaziere cu Royal Caribbean (RCCL) achitarea în avans a taxei de serviciu nu este obligatorie. Se poate opta pentru plata taxei la îmbarcare sau se poate plăti în momentul rezervării.

Cabinele standard au aceleași dotări (baie proprie, TV, aer condiționat, etc). Pot fi cabine cu balcon, cu fereastră sau fără fereastră și sunt împărțite în cabine interioare, exterioare (cu fereastră) si cabine cu balcon. Sunt și apartamente/suite a căror configurație diferă în funcție de linia sau vasul de croazieră.  

Dacă poziționarea cabinei nu este prioritară și doriți cel mai bun tarif disponibil la momentul rezervării, atunci e indicat să optați pentru cabina garantată. Poate fi interioară, exterioară sau cu balcon. Alocarea cabinelor garantate se face automat și nu sunt permise modificări. Pentru upgrade la alt tip de cabină trebuie achitată diferența de tarif, doar dacă există disponibilități. Dacă veți dori cabine alăturate cu persoanele care vă însoțesc, atunci este indicat să știți numerele cabinelor din momentul rezervării și să nu optați pentru cabina garantată.

Este recomandat să încheiați o asigurare medicală de călătorie pentru durata croazierei. Mai mult, pentru evenimente neprevăzute care ar putea duce la anularea călătoriei este recomandat să optați pentru asigurare storno încheiată în ziua rezervării serviciilor. Astfel vă asigurați că suma achitată va fi restituită de compania asiguratoare, în baza analizei dosarului de daună.

Este recomandat să folosiți pașaportul, valabil 6 luni de la data întoarcerii din călătorie. Unele linii de croazieră care au itinerarii în Europa acceptă și cartea de identitate, dar sunt și companii care nu permit îmbarcarea în baza cărții de identitate și solicită datele din pașaport. Obținerea vizelor este în sarcina clientului și se poate refuza îmbarcarea dacă nu au fost obținute conform itinerariului pentru care ați optat. Dacă aveți nevoie de suport în completarea formularelor de viză pentru serviciile rezervate prin intermediul agenției noastre, nu ezitați să ne contactați.

Femeile însărcinate pot opta pentru un astfel de sejur doar dacă până la finalul itinerariului sarcina nu va depăși termenul de 24 de săptămâni. Va fi necesar să prezentați la check-in o scrisoare medicală din care să reiasă stadiul sarcinii la finalul călătoriei și faptul ca sunteți  apte din punct de vedere medical pentru acest sejur. Copiii cu vârste între 6-24 luni pot călători pe majoritatea liniilor de croazieră, dar această informație trebuie reverificată în momentul efectuării rezervării pentru că pot fi impuse diferite restricții în funcție de durata croazierei, itinerariu sau politica liniei de croazieră pentru care optați.

Este recomandat să ajungeți în portul de îmbarcare cu o zi înainte de plecarea în croazieră. Pentru formalitățile de îmbarcare trebuie să vă prezentați la terminal cu minim 4 ore înainte de plecarea în croazieră. Majoritatea liniilor au impus, după perioada pandemică, check-in-ul online astfel că veți primi aceste informații updatate cu suficient timp înainte de călătoria dumneavoastră. Rezervarea serviciilor suplimentare, precum biletele de avion, trebuie să țină cont de recomandările de mai sus.

Documentele sunt trimise în format electronic și termenul poate să difere în funcție de compania de croazieră pentru care ați optat. În general, sunt emise cu minim 10-14 zile înainte de călătorie.

Serviciile de la bordul navei nu se pot achita cu cash. La îmbarcare veți alege metoda de plată pentru serviciile suplimentare: cu card sau cash (veți efectua un depozit). Dacă modalitatea de plată aleasă este cash și pe durata croazierei depășiți suma depusă, vi se va solicita suplimentare.

Electricitatea din cabine este 110 (linii americane)/ 220V(linii europene) și este indicat să aveți un adaptor de călătorie.

La bordul navelor există un cabinet medical și consultațiile sunt contra cost. Dacă aveți o afectiune medicală sau trebuie să faceti injecții pe durata croazierei trebuie să ne informați și să reamintiți la check-in pentru a vi se pune la dispoziție recipiente pentru colectarea deșeurilor medicale.

Majoritatea navelor de croazieră oferă facilități pentru persoanele cu dizabilități. Menționați acest lucru la momentul ofertării pentru a putea rezerva cabinele disponibile și pentru a vă oferi alte informații privind facilitățile de pe diverse punți.

Este recomandat să rezervați cât mai devreme excursiile opționale pentru că locurile sunt limitate. Sunt linii de croazieră care nu mai permit înscrierea pe listă cu mai puțin de 180 de zile înainte de călătorie. Excursiile rezervate individual sunt riscante, mai ales dacă nu este respectată ora de întoarcere. 

Fiecare companie de croazieră oferă servicii de internet și telefonie la bordul navelor, dar costurile sunt ridicate. Este recomandat să verificați dacă există pachete care să includă aceste servicii.

Fiecare navă de croazieră are amenajat un spațiu special pentru fumători, iar în oricare alte spații este interzis.

Este interzis accesul animalelor de companie la bordul navelor de croazieră.

Rezervări bilete de avion

Este necesar să transmiteți numele exact ca în buletin/pașaport, în funcție de actul de identitate cu care veți călători.

In absența unei rezervări ferme, tariful este valabil în momentul ofertării.

Rezervările pentru biletele de avion trebuie să fie achitate integral în momentul confirmării. 

Puteți plăti prin transfer bancar sau depunere numerar în contul agenției, cu mențiunea că rezervarea va fi confirmată în momentul înregistrării plății în contul agenției. De asemenea, puteți achita rezervarea cu cardul sau cash în oricare dintre agențiile noastre.

Trebuie să fie respectate condițiile prezentate în momentul rezervării. Este posibil să fie necesară rezervarea unui nou bilet de avion în conformitate cu noua cerință.

În momentul înregistrării plății, veți primi din partea consultantului dumneavoastră biletul în format electronic.

Nu ai găsit răspuns la întrebarea ta?

Suntem aici pentru a clarifica orice nelămurire.